Home Blog Surse de burnout la birou (si cum sa le elimini)

Surse de burnout la birou (si cum sa le elimini)

26
0
SHARE

Sindromul de burnout se refera la o stare de epuizare psihica, mentala si fizica pe care o simtim tot timpul. Este rezultatul orelor peste program la birou, a stresului constant care sta pe capul nostru, a lipsei unui somn de calitate si lipsei de interactiune cu cei dragi.

Senzatie de epuizare psihica vine la pachet cu depresia si anxietatea, iar in unele cazuri s-a dovedit letal. Ai grija de tine si incearca sa creezi un echilibru intre viata profesionala si viata personala.

In continuare, vei gasi o lista cu 3 factori ce determina aparitia sindromului de burnout la birou:

1.Lipsa de control

Ne simtim satisfacuti si avem o productivitate buna in momentul in care care simtim ca stapanim situatia. Daca avem senzatia ca nu avem timp sa rezolvam sarcinile la timp, ca nu avem instrumentele necesare pentru a realiza ce avem de facut, incepem sa simtim ca lucrurile ne scapa de sub control.

Ce este de facut – Discuta cu seful tau si gasiti o solutie impreuna in care sa ai parte de mai multa autonomie sau sa iti acorde un timp mai lung (atunci cand se poate) pentru a realiza sarcinile.

 

2.Nu te simti apreciat

Muncesti mult pentru a-ti rezolva sarcinile si reusesti sa le termini la timp. Ai cateodata initiativa si rezolvi unele lucruri in plus. Iti ajuti colegii cand poti. Faci toate aceste lucruri si nu primesti o vorba de recunostiinta de la colegi, o apreciere de la sef sau un beneficiu financiar.

Simti pur si simplu ca nu mai esti apreciat si atunci nu mai ai motivatie sa iti faci treaba. Astfel, poti sa cazi prada sindromului de burnout.

Ce este de facut – Daca poti sa ceri un bonus in bani pentru munca ta, atunci nu mai sta pe ganduri si actioneaza (intr-o maniera diplomata si plina de argumente).

Daca nu este posibil, atunci schimba asteptarile. Poti gasi satisfactia in propria persoana? Sau poate sa gasesti apreciere la colegi si nu de la sef?

3.Lipsa de interactiune cu colegii

Zi de zi mergi la birou si se creeaza un colectiv. Un colectiv armonios este cel in care nu exista mari conflicte, se lucreaza bine in echipa si exista interactiuni bune intre colegi.

Daca nu ai timp sa comunici cu colegii tai, nu reusesti sa iesi in pauze cu ei sau nu esti acolo sa prinzi glumele cu ei, te poti simti exclus si nu vei functiona la nivelul optim.

Ce este de facut – Schimba maniera de lucru si incearca sa iesi din cand in cand in pauza cu colegii tai. O pauza sociala te va face mai productiv.

In cazul in care te afli intr-un colectiv in care exista certuri serioase, atunci propune cai de rezolvare a situatiilor si incearca sa ramai impartial (nu are rost sa te implici intr-o situatie conflictuala daca are legatura cu tine).

 

Ramai alaturi de noi! Descopera aici alti factori de la birou ce pot duce la aparitia sindromului de burnout in viata ta.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here