Oricine isi doreste sa revina rapid la activitatea obisnuita dupa o accidentare

Sportivii isi desfasoara activitatea de multe ori in conditii dure care pot fi foarte solicitante, motiv pentru care intotdeauna exista riscul ca acestia sa se accidenteze. De asemenea, astfel de situatii pot fi comune si in randul persoanelor obisnuite, ceea ce presupune ca este important sa se apeleze la recuperare medicala sub indrumarea unui specialist pentru a se putea reveni in cel mai scurt timp la activitatile din viata de zi cu zi.

Exista mai multe modalitati prin care se poate face recuperarea, iar aceasta difera in functie de fiecare situatie in parte, fiind important sa se maximizeze performantele si sa se scurteze timpul petrecut in perioada de recuperare.

Activ

Recuperarea activa presupune alcatuirea unui program de intensitate scazuta care sa fie mai usor decat rutina, precum alergari usoare, plimbari cu bicicleta, stretching pentru ca pe aceasta cale tesuturile musculare se incalzesc mai repede si se vor recupera. De asemenea, este important ca stretching-ul sa aiba in vedere zone care sunt mai putin flexibile, pentru a fi pregatite pentru activitatea desfasurata, iar muschii sa devina mai elastici.

Odihna pasiva

Odihna este esentiala in cadrul procesului de recuperare, fiind esential ca sportivii sa isi aloce intre 7 si 10 ore de somn pentru ca pe aceasta corpul se va reface mai repede. Astfel, atletii au timp sa se recupereze si din punct de vedere mintal si vor avea parte de mai multa energie si o concentrare mai buna.

Hidratare

Hidratarea nu este esentiala numai in zilele calduroase sau inainte de antrenament, ci joaca un rol important si pe durata recuperarii astfel incat corpul sa isi poata regla temperatura, transporta nutrienti pentru a avea energie, pentru a digera mancarea si nu numai. Aproape 90% dintre lichidele din sange sunt reprezentate de apa, muschii contin 75% apa, motiv pentru care hidratarea ar trebui sa reprezinte o prioritate in toate cazurile.

Alimentatia

Chiar daca este nevoie de mult timp si efort pentru a planui o dieta echilibrata, aceasta este o modalitate ideala prin care se poate spori recuperarea, astfel incat corpul sa beneficieze de toti nutrientii necesari pentru repararea tesuturilor afectate in urma efortului. Fie ca te pregatesti pentru un meci important, pentru un sezon intreg, fie doar pentru activitatea obisnuita, este important sa tii cont de alimentatie si aceasta sa fie corecta.

Doar specialisti

Astfel, pentru recuperare medicala este ideal sa se apeleze la specialistii de la DoctorAcasa care vin cu cu cele mai bune planuri, alcatuite pentru fiecare pacient in parte, pentru ca eficienta sa fie maxima. Totodata, pacientii se bucura aici si de mai mult confort intrucat nu mai sunt nevoiti sa se deplaseze pana la medic, ci acestia din urma se prezinta la domiciliu, ocazie cu care se castiga mult timp.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *