Ce avem de făcut în cazul recuperării după o leziune de menisc de gradul 2?

Rupturile de menisc sunt cele mai frecvent tratate leziuni ale genunchiului, iar recuperarea durează aproximativ 6 până la 8 săptămâni dacă ruptura de menisc este tratată non-invaziv, adică fără intervenție chirurgicală. Timpul de recuperare pentru o leziune de menisc gradul 2 variază în funcție de:

  • tipul și severitatea rupturii
  • simptomele resimțite
  • stilul de viață
  • vârstă

Meniscul este o parte de cartilaj în formă de C care înconjoară articulația genunchiului și amortizează joncțiunea coapsei (femur) și tibiei. De asemenea, există un menisc interior și un menisc exterior.

Rupturile de menisc pot apărea la orice vârstă. Persoanele mai tinere, în special sportivii, sunt cei mai predispuși riscului de a se confrunta cu o leziune bruscă de menisc. Persoanele în vârstă sunt susceptibile de a avea leziuni ale meniscului tocmai din cauza vârstei. Cu toate acestea, rupturile meniscale complexe necesită de obicei o intervenție chirurgicală.

Când nu este necesară operația?

Chirurgia versus tratamentul minimal pentru rupturile de menisc au fost un subiect medical destul de controversat mulți ani. Astăzi, în general, medicii recomandă tratament minimal, nu intervenția chirurgicală, atunci când rupturile de menisc rezultă din degenerare.

Dacă simptomele dumneavoastră persistă după 3 luni sau devin semnificative, medicul vă poate recomanda o intervenție chirurgicală pentru a repara ruptura de menisc, iar ulterior vor urma și câteva sesiuni de recuperare pentru leziune de menisc de gradul 2.

Tratamentul minimal este recomandat pentru rupturile de menisc longitudinale, care apar în partea exterioară a meniscului, numită „zona roșie”. Aceasta este zona meniscului, care are o anumită cantitate de sânge ce ajută foarte mult la procesul de vindecare.

Și pentru că vă spuneam că recuperarea în caz de leziune de menisc de gradul 2 este destul de intensă, iată ce ar trebui să faceți în mod concret.

  1. Odihnă. Încercați să vă odihniți genunchiul pentru câteva zile și să mențineți presiunea.
  2. Gheaţă. Punerea de gheață pe genunchi timp de 10 până la 15 minute o dată poate ajuta la reducerea oricărei umflături.
  3. Comprimare. De asemenea, puteți reduce umflarea prin înfășurarea genunchiului cu un bandaj elastic sau purtând o proteză pentru genunchi.

De asemenea, în mod sigur medicul dumneavoastră vă va recomanda, probabil, recuperarea pentru leziune de menisc gradul 2 pe care va trebui să o urmați cu mare strictețe.

Un terapeut fizic poate oferi o rutină zilnică de exerciții și întinderi pentru a vă îmbunătăți puterea musculară, flexibilitatea, capacitatea de mișcare și stabilitatea.

Scopul este de a întări mușchii din jurul genunchiului, cum ar fi mușchii coapsei din față, cunoscuți sub numele de cvadriceps, iar acest lucru va reduce presiunea asupra genunchiului. De asemenea, va ajuta la stabilizarea echilibrului și la prevenirea unei alte răni în această zonă.

Leave a Comment